Monday, November 9, 2015

Diari #1 Tanggal 8 November 2015

Pertemuan kita pada pagi ini sekitar pukul 9:30am di KFC bandar Miri merupakan sesuatu yang sungguh indah sekali kerana dapat sarapan makan bersama. Kita bercanda berdua, gurau senda dengan riang hati sambil menikmati menu nasi dan ayam serta air pepsi (teringin nak order set combo tapi cuma akan ada selepas pukul 11am)

Selesai makan kita pun berjalan bersama di pasar Miri sambil duduk minum lagi teh panas di kedai tepi jalan. Oh sungguh bahagia rasanya pada hari ini untuk kita sayangku. 

Tapi, tiba-tiba setelah jam menunjukkan pukul 1:30pm, segala-galanya berubah. Kusangka panas sampai ke petang rupanya hujan di tengahari; begitulah hakikatnya apa yang telah terjadi antara kita. Kerna keegoanku, sifatku, khilafku, perasaanku yang dihantui bagai dirasuk membuatkanku mencurigaimu tanpa mengambil tahu akan perasaanmu ketika itu. 

Dirimu pun terus berubah marah denganku. Sayang, aku tahu aku bersalah berbuat begitu kepadamu. Aku tak harus ada perasaan curiga akan cinta kita. Aku bersalah denganmu. Hakikat cinta dan perasaan sepatutnya tak harus aku adunkan bersama. Kini aku mengerti bahwa cinta harus bertonggak kepada satu dasar iaitu kepercayaan antara kita. 

Aku terlalu jahat padamu. Setelah aku sedar, aku coba untuk memohon maaf dan meminta ampun yang sesungguhnya ikhlas dari dalam hatiku, benak jiwaku namun ternyata sia-sia kerna dirimu membisu seribu bahasa denganku ketika itu. Aku tahu aku tak patut berbuat begitu terhadapmu. Aku telah menyakiti hatimu. Aku telah berdosa dan aku sangat menyesal atas keterlanjuran dan kesilapan yang telah aku lakukan kepadamu. 


Sayang, aku tetap setia menemanimu pulang pada pukul 4:30pm. Sungguh berat hatiku membiarkanmu pulang tanpa sebarang bicara sepatah kata pun denganku. Malah, menolehku pun dirimu tidak. Aku takut sayang. Aku sangat..sangatttt takut kerna cintaku padamu begitu mendalam. Petangnya aku coba untuk mengirim teks mesej SMS dan juga whatsapp juga tiada balasan darimu. 

Sayang, aku sangat sedih. Makan pun aku tak kenyang. Tidur malamnya pun aku tak lena sambil berlinangan air mata. Walaupun di luar mukaku kelihatan senyum tetapi hatiku menderita dihukum begini sayang. Bagiku, seberat manapun hukuman dunia, berat lagi hukuman ini untukku. Andai kata aku dihukum mati sekalipun aku rela asalkan aku tidak dihukum oleh CINTA

Fikiranku celaru..emosiku serabut bagaikan orang yang kehilangan arah tujuan dan bagaikan kapal hanyut sesat di lautan luas. Aku tidak berdaya sayang. Aku insan yang lemah dalam mengharungi situasi begini. Tolonglah sayang jangan terus membisu. Aku membutuhkan dirimu. Aku berjanji tidak akan menyakitimu lagi. 

Bagiku DIRIMU ADALAH; 
kompasku...
penyemangatku...
kekuatanku...
jiwaku...
hidupku...
diriku...

Dirimu sentiasa ada didalam mataku yang menemani arah tujuku. Takkan ku pesongkan pandanganku kerna dihatiku, akalku, mataku semuanya ada dirimu. Cintaku tidak pernah seteru kerna dikau adalah hidupku. Cintaku adalah tulus, suci dan murni. Jangan bimbang sayangku. Usah dirimu ragu akan ku jaga hati dan diriku untukmu. Dan juga aku akan memegang utuh dan kukuh cinta kita hingga ke hujung nyawa. 

Sayang, aku merayu cukuplah jangan marah lagi. Kita jernihkan keadaan. Dengan linangan air mata aku mencoretkan semua ini sayang. Andai air mata ini bisa dijadikan tinta untuk memadamkan api kemarahanmu sudah pasti aku sanggup untuk menumpahkannya demi dirimu. 

Sayang, aku mohon padamu MAAFKANLAH AKU...AMPUNILAH AKU...sepuluh jari kususun dari hujung rambut ke hujung kaki aku bermohon kepadamu. Jiwaku terseksa...diriku sengsara menanggung beratnya beban hukuman ini. Dengarlah rintihan hatiku ini sayang. 


I love you so much. You Mean Everything To Me! Lagu ini kusisipkan istimewa untukmu sayangku YK. 

With Love 

No comments:

Post a Comment