Sunday, May 16, 2010

Selamat Hari Guru (16 Mei)

Bagi menghargai jasa dan sumbangan para guru, tanggal 16 Mei setiap tahun pula diwartakan sebagai tarikh sambutan Hari Guru di seluruh negara. Sumbang bakti yang dicurahkan kepada anak bangsa tidak ternilai harganya. Bak sebutir mutiara di dasar lautan yang dalam - kepayahan mendapatkannya namun ukurannya tidak dapat ditandingi. Tanpa guru, maka siapalah kita sekarang ini?

Berkat kesabaran mendidik anak murid sejak dari tadika sehinggalah kita menggenggam segulung ijazah atau kelulusan dalam mengejar kejayaan dalam hidup, guru bolehlah diumpamakan bak lilin yang membakar diri.

Kepada semua guru-guru serta teristimewa kepada cikgu-cikgu yang pernah mengajar saya sejak dari tadika lagi hinggalah kepada saya yang ketika ini, TERIMA KASIH saya ucapkan diatas ilmu yang sungguh berharga yang saya perolehi daripada kalian semua. Segala suka dan duka saya jadikan sebagai pedoman di dalam hidup. Saya tidak tahu bagaimana hendak membalas jasa kalian semua. Apa yang pasti saya mendoakan agar kalian sentiasa diberkati Tuhan selamanya. Diharapkan Tuhan merahmati usaha dan kesungguhan cikgu-cikgu semua.

SELAMAT HARI GURU!

Cheers!!!

No comments:

Post a Comment